Instagram yogi doorbreekt stereotypen binnen yoga

MynameisJessamynZe heeft 106.000 volgers op Instagram en ze wil graag het stereotype beeld van de yogi doorbreken. “In de VS is yoga heel erg wit en bevoorrecht; blanke vrouwen, dunne blanke vrouwen, en dat zorgt ervoor dat yoga ontoegankelijk lijkt voor veel mensen”, aldus Jessamyn Stanley (27) in een interview met de regionale krant in North Carolina (VS) The News&Observer.

 

Yoga als gratis therapieMynameisJessamyn4
Op @Mynameisjessamyn staan foto’s van Jessamyn in verschillende uitdagende poses, waarmee de yogi ook het vooroordeel dat dikke mensen niet lenig zijn, wegneemt. Op haar zestiende nam haar tante haar voor het eerst mee naar een les bikram yoga, ze vond er niks aan. Maar toen Jessamyn in haar studietijd vastliep op emotioneel gebied, werd ze opnieuw meegenomen naar yoga, dit keer door een studiegenoot. Ze raakte enthousiast en ging thuis oefenen. Jessamyn: “Yoga helpt me door moeilijke situaties, het is therapie maar je hoeft er niet voor te betalen”.

Focus niet teveel op je lichaam
Jessamyn realiseerde dat ze een inspiratie is voor mensen toen ze foto’s van haar practice op Instagram begon te plaatsen. “Veel vrouwen hadden het gevoel dat ze door hun huidskleur of lichaamsomvang niet thuishoren bij yoga”, vertelt Jessamyn. “Ik haatte mijn lichaam, ik haatte mijn buik, ik haatte mijn armen, ik focuste alleen maar op gewichtsverlies. Door yoga leerde ik dat het geen gezonde mindset is om te focussen op afvallen. Het is belangrijk dat je focust op mentaal herstel”, aldus de yogi.
MynameisJessamyn3

een reactie

  1. […] kilo lichter werd, inspirerend voor mensen die willen afvallen. Ook al gaat yoga daar niet over. Instagrammer Jessamyn Stanley doorbrak definitief het stereotype van de yogi met haar account: “In de VS is yoga heel erg wit en bevoorrecht; blanke vrouwen, dunne blanke […]

Plaats een reactie